طبق رسیدگی های به کار آمده درباره ی عفاف و حجاب خلال قرآن مجید، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و گفتار ائمه معصومین (علیهم السلام) کتابها و نوشتهعلمیهای متعددی درج شده میباشد که در نصیب منابع به تنی چند از آنان اشاره گردیدهاست.
برای مثال: شهید مطهری در کتاب مساله عفاف و حجاب به تاریخچه، انگیزه و فلسفه عفاف اشاره نموده است مسجد النبی کوهسنگی مشهد و همینطور در تفاسیر گوناگونی که در ارتباط با حرف ا... مجید درج شده در زمینه ی نشانهها عفاف و حجاب نیز دعوا هایی به فی مابین آمده میباشد. برای مثال: «تفاسیر المیزان، فروغ و روشنایی، مثال، مجمع البیان و ... » که در پایین به مثال هایی از آن اشاره میگردد:
علامه طباطبایی در تعبیروتفسیر المیزان در پایین نشانهها 30و 31 سوره مبارکه نوروفروغ در زمینهی نگاه و دیده پوشی و در زیر آیه 59 سوره مبارکه احزاب به محدوده عفاف پرداخته گردیده است. علامه طباطبایی در تعبیر و تفسیر المیزان( ج16) که 593 ورقه و(ج 15) که 617 شیت است زیر آیه ها عفاف در ارتباط نگاه و دیده پوشی و به محدوده وحکم عفاف پرداخته میباشد. در ارتباط با نگاه از امام درستگو (ع) روایتی آورده که درباره واجبات اعضاوجوارح فرمود: برچشم واجب کرده که به آنچه آفریدگار بر وی حرام کرده ننگرد و از آنچه بر وی حلال وجود ندارد اعراض نماید و ایمان و وظیفه دیده این میباشد. همینطور آورده که نبی آفریدگار (ص) به حضرت علی (ع) فرمود: دنبال نگاه به نامحرمان نگاهی دیگر نکن، که اولین برایت بس میباشد و دومین را حق نداری و در زمینه ی محدوده وحکم عفاف و حجاب، به این شکل آورده: یعنی پوشاندن همگی تن به شناخته شدن به اینکه اهل عفت وحجاب و صلاح و سدادند، مجاورت خیس میباشد. در سود زمانی بدین تیتر شناخته شدند، دیگر اذیّت نمیشوند یعنی اهل فسق و فجور متعرض آن ها نمی گردند.
قرائتی در تعبیر نور و روشنایی نیز، در سوره مبارکه نوروفروغ از سپس نگاه و در سوره مبارکه احزاب آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد به آفات بی حجابی اشاره گردیدهاست.
و همینطور آورده میباشد که:
راجعبه به پر اسم و رسم، ویّل از خودىها آغاز کنیم آن گاه دیگر افراد."قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"
در احکام الهى، تفاوتى فی مابین همسران و دختران فرستاده با دیگر زنان وجود ندارد. "لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"
پوشیدن لباسى که معرّف فردیّت زن براى تأمین عفّت و آبرو باشد، مایحتاج میباشد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
عذر به دست بیماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهید. (در آیهها گذشته هشدار به اذیّت کنندگان رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد بود، درین آیه تکلیف اذیّت شوندگان را مطرح مىنماید.) "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
رفت و آمد زنان در فارغ خانه، با نگهداری عفّت عمومى مانعى ندارد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
درباره ی به دارای شهرت و نهى از منکر، برهان دستور و نهى خویش را مطرح نمایید. "فَلا یُؤْذَیْنَ"
نوع جامه عموم در جامعه، مىتواند معرّف فردیّت، مدرسه شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد و غرض آن ها باشد."یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
سرچشمه بسیارى از مزاحمتهاى هوس بازان نسبت به زنان و دختران، نوع خرقه خویش آنهاست. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
طبق رسیدگی های به کار آمده درباره ی عفاف و حجاب خلال قرآن مجید، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و گفتار ائمه معصومین (علیهم السلام) کتابها و نوشتهعلمیهای متعددی درج شده میباشد که در نصیب منابع به تنی چند از آنان اشاره گردیدهاست.
برای مثال: شهید مطهری در کتاب مساله عفاف و حجاب به تاریخچه، انگیزه و فلسفه عفاف اشاره نموده است مسجد النبی کوهسنگی مشهد و همینطور در تفاسیر گوناگونی که در ارتباط با حرف ا... مجید درج شده در زمینه ی نشانهها عفاف و حجاب نیز دعوا هایی به فی مابین آمده میباشد. برای مثال: «تفاسیر المیزان، فروغ و روشنایی، مثال، مجمع البیان و ... » که در پایین به مثال هایی از آن اشاره میگردد:
علامه طباطبایی در تعبیروتفسیر المیزان در پایین نشانهها 30و 31 سوره مبارکه نوروفروغ در زمینهی نگاه و دیده پوشی و در زیر آیه 59 سوره مبارکه احزاب به محدوده عفاف پرداخته گردیده است. علامه طباطبایی در تعبیر و تفسیر المیزان( ج16) که 593 ورقه و(ج 15) که 617 شیت است زیر آیه ها عفاف در ارتباط نگاه و دیده پوشی و به محدوده وحکم عفاف پرداخته میباشد. در ارتباط با نگاه از امام درستگو (ع) روایتی آورده که درباره واجبات اعضاوجوارح فرمود: برچشم واجب کرده که به آنچه آفریدگار بر وی حرام کرده ننگرد و از آنچه بر وی حلال وجود ندارد اعراض نماید و ایمان و وظیفه دیده این میباشد. همینطور آورده که نبی آفریدگار (ص) به حضرت علی (ع) فرمود: دنبال نگاه به نامحرمان نگاهی دیگر نکن، که اولین برایت بس میباشد و دومین را حق نداری و در زمینه ی محدوده وحکم عفاف و حجاب، به این شکل آورده: یعنی پوشاندن همگی تن به شناخته شدن به اینکه اهل عفت وحجاب و صلاح و سدادند، مجاورت خیس میباشد. در سود زمانی بدین تیتر شناخته شدند، دیگر اذیّت نمیشوند یعنی اهل فسق و فجور متعرض آن ها نمی گردند.
قرائتی در تعبیر نور و روشنایی نیز، در سوره مبارکه نوروفروغ از سپس نگاه و در سوره مبارکه احزاب آدرس مسجد النبی کوهسنگی مشهد به آفات بی حجابی اشاره گردیدهاست.
و همینطور آورده میباشد که:
راجعبه به پر اسم و رسم، ویّل از خودىها آغاز کنیم آن گاه دیگر افراد."قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"
در احکام الهى، تفاوتى فی مابین همسران و دختران فرستاده با دیگر زنان وجود ندارد. "لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ"
پوشیدن لباسى که معرّف فردیّت زن براى تأمین عفّت و آبرو باشد، مایحتاج میباشد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
عذر به دست بیماردلان و مزاحمان عفّت عمومى ندهید. (در آیهها گذشته هشدار به اذیّت کنندگان رزرو مسجد النبی کوهسنگی مشهد بود، درین آیه تکلیف اذیّت شوندگان را مطرح مىنماید.) "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
رفت و آمد زنان در فارغ خانه، با نگهداری عفّت عمومى مانعى ندارد. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
درباره ی به دارای شهرت و نهى از منکر، برهان دستور و نهى خویش را مطرح نمایید. "فَلا یُؤْذَیْنَ"
نوع جامه عموم در جامعه، مىتواند معرّف فردیّت، مدرسه شماره تلفن مسجد النبی کوهسنگی مشهد و غرض آن ها باشد."یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"
سرچشمه بسیارى از مزاحمتهاى هوس بازان نسبت به زنان و دختران، نوع خرقه خویش آنهاست. "یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ"